plaćaju li i porez?

Jeste li se ikada zapitali koliko influenceri zarađuju za jednu objavu na društvenim mrežama?

Hrvatska YouTuberica i influenserica, Andrea Fabrić, u svom novom videu otvoreno govori o tome koliko se u stvarnosti plaćaju objave na YouTubeu, Instagramu i drugim društvenim mrežama.

“Portali, društvene mreže… Sve zanima ova informacija, smatram da ako se može znati cijena koliko zarađuje teta u dućanu, odvjetnik… Ne znam zašto bi ovo trebala biti tajna”, priča Andrea u svom videu.

Andrea je kazala kako joj je najgore pitanje o njenom zanimanju “pa kako ti influenseri plaćaju porez?”.

“Većina nas influensera ima svoje firme ili će tek imati svoje firme ili posluju preko studentskog ugovora ili pak ugovora o radu. Mi svi, hvala Bogu, uredno plaćamo porez”, poručila je svima njima Andrea, pišu Vijesti.hr.

Istaknula je kako je taj posao zauzima svo slobodno vrijeme.

“Od 0-24 sedam dana u tjednu, 365 dana u godini. Godišnji dva-tri tjedna, nema, ti padaš. Ako idete u to samo zbog novaca, brzo ćete odustati jer shvatit ćete da novci ne dolaze preko noći i da treba raditi mjesecima pa možda čak i godinama da bi došli do prve zarade. Ja kad sam krenula s ovim, nisam znala da se tu uopće može zaraditi. Ja sam to radila čisto iz ljubavi. Moj hobi je meni postao posao”, kazala je Andrea pa se bacila na objašnjavanje onoga što sve ljude zanima.

Andrea objašnjava kako ne mora biti striktno točno sve što je navela u svom videu, ali to je uzela okvirno prema broju svojih pratitelja, kako na Instagramu, tako i na YouTubeu.

“Influenser od 50.000 pratitelja s engagementom od 3,4,5 posto, može zaraditi 2000 kuna po objavi, ali ne mora značiti da je to tako. Uzmite kao usporedbu, kafić u kojem ćete kavu platiti 10 kuna, a ima i kafić gdje ćete kavu platiti 15 kuna”, objašnjava Andrea.

Istaknula je kako svaki influenser sam određuje svoje cijene.

“Ne znam ja to 100 posto, znam za sebe, te ću vam okvirno znati reći za svoje brojke i za one nešto niže, ali tipa za brojke veće od mene, nisam sigurna jer ja još nisam došla do toga te ne znam kako bi ja to naplatila, u trenutku kada budem imala 20.000, 30.000, 50.000 više ljudi”, rekla je Andrea.

Ovisi od osobe do osobe, koliko ta osoba misli da vrijedi, toliko će i naplatiti.

“Nije isto ako klijent kupuje jedan story, jednu objavu, ako kupuje objavu i story zajedno ili ako kupuje paket od više storija ili paket od više objava… Jedan prosječan profil od 10.000 pratitelja na Instagramu za jednu običnu objavu o proizvodu može naplatiti otprilike oko 100 eura. Ljudi koji imaju otprilike taj nekakav broj pratitelja, toliko naplaćuju otprilike, jednu objavu. Ako klijent traži i objavu i story, tada cijena ide do 150 eura, odnosno, to u Hrvatskoj bude oko 1000 kuna”, kazala je Andrea.

No, i to varira. Ako klijent želi tri objave, tu može u pitanju biti i neki popust, objašnjava ona dalje, pišu Vijesti.hr.

“Možda neće biti 300 eura, već 250, to već sad ovisi od osobe do osobe. Nema nigdje specifičan cjenik, to ovisi dosta i o tome koliko osoba misli da vrijedi. Taj influenser s oko 10.000 pratitelja ima recimo oko 800 do 1000 komentara na objavi, što znači i da je engagement dosta dobar, nekih 8-10 posto. Međutim, ako taj isti influenser ima oko 3000 lajkova, ako mu je engagement 30-40 posto, naravno da to više nije 100 eura, cijena se tu kreće na 200 plus eura. Jako je teško specifično odrediti”, poručila je Andrea.

Spomenula je i kako je u javnosti završio cjenik jedne poznate influenserice, ali to su bile njene cijene i to nije jedinstven slučaj za sve. Andrea je istaknula kako cijenu može svatko staviti kako želi.

“Osobno smatram da influenser s toliko pratitelja svoj post može naplatiti 2000-3000 kuna, ako ne i više. Ovisi o engagementu, lajkovima, komentarima… Influenseri s otprilike 100.000 pratitelja, mogu tražiti 3000 do 6000 kuna po jednoj objavi. I to bi stvarno trebala biti neka normalna i okvirna cijena. Influenser sa 150.000 do 200.000 pratitelja, vjerujem da može naplatiti od 6000 pa do 8000 kuna itd. 200.000 do 250.000, vjerujem da se tu već penju jako visoke cijene, kažem nisam još došla do te cifre, ali vidjet ćemo sve kad i ja jednog dana budem tamo”, kazala je otvoreno Andrea.

Ono što je još važno za napomenuti, ako se slažu ponude, primjerice ako Andrea u ovom slučaju slaže ponudu koja će trajati godinu dana, naravno da neće naplatiti objavu po punoj cijeni, već će dati neki popust.

“Rizično je baviti se ovim poslom, ali to vam je tako kada hoćete biti sam svoj šef i raditi ono što volite”, poručila je Andrea pa se bacila na objašnjavanje koliko zarađuju ljudi koji se bave YouTubeom.

“YouTube videi koštaju duplo više nego što košta obična fotografija na Instagramu. Netko s 10.000 pratitelja na YouTubeu, video može naplatiti oko 2000 kuna, ali to opet ovisi je li video o samo jednom brendu ili je to samo spominjanje u videu. Sve ovisi o načinu promocije kroz video. Kompliciranije je nego Instagram”, kazala je Andrea pa dodala:

“Za cijeli video posvećen jednom brendu, osoba s 40.000, 50.000, 60.000 pratitelja, može tražiti 5.000 kuna, ali opet ovisi o broju pregleda, komentara i svim tim faktorima. Od 100.000 do 150.000 pratitelja video može naplatiti 7.000 kuna. Na kraju sve to ovisi od osobe do osobe, koliko se angažirala u traženju sponzora ili ako su sponzori prepoznali tu osobu. Darivanja na Instagramu naplaćuju se skuplje nego obične objave s obzirom na to da je to direktno slanje publike s influensera na brend”, kazala je Andrea na kraju svog videa, prenose Vijesti.hr.

Komentiraj