trikovi

Ako želite živjeti dugo možda je samo potrebno slijediti plan prehrana ovih otočana

Otok Okinawa u Japanu poznat je po najvećem broju stanovnika koji su doživjeli stotu. Na Okinawi živi najmanje 450 stanovnika koji imaju sto i više godina pa se sve češće postavlja pitanje je li upravo njihova prehrana tajna dugovječnosti.

Na Okinawi na sto tisuća stanovnika ima 68 stogodišnjaka, a šanse za proslavu stotog rođendana veće su za 40 posto nego u drugih Japanaca. Dvije trećine stanovnika živi samostalno do 97. godine, što pokazuje da su i sposobniji i zdraviji od drugih ljudi, piše Index.

Međutim, broj ljudi koji žive na otoku smanjio se u posljednjih nekoliko godina, objavljeno je u časopisu Asia Pacific Journal of Public Health.

“1990. godine na Okinawi su stope smrtnosti uzrokovane vodećim uzrocima smrti bile niže od nacionalnog prosjeka. Do 2000. godine omjer smrti uzrokovanih srčanim i cerebrovaskularnim bolestima se povećao među oba spola u usporedbi s razinama iz 1990. godine”, piše u članku iz 2013. godine.

Prehrana stanovnika ovog otočja poznata je po omjeru ugljikohidrata i proteina u odnosu 10:1. Slatki krumpir je ondje najpopularnija namirnica, a dostupna je i na našem tržištu.

Prema nedavno objavljenoj studiji Okinawa Centenarian Study (OCS), prehrana s puno ugljikohidrata, a malo proteina pomaže u zaštiti od različitih bolesti povezanih s dobi poput raka, kardiovaskularnih bolesti i Alzheimerove bolesti.

Međutim, ovaj pristup prehrani kosi se s aktualnim trendovima poput ketogene dijete, iako postoji malo dokaza da takav režim može donijeti dugoročne rezultate, a mnogi dijetetičari i nutricionisti govore protiv njih.

Stanovnici Okinawe hrane se svinjetinom, ribom i drugim mesom, ali takve namirnice čine mali dio njihove prehrane. Ono čime su tanjuri ovih otočana bogati su zeleno i žuto povrće koje se smatra hranom bogatom antioksidansima koja je pritom niskokalorična, piše Index.

Može li doista ovakva prehrana pomoći da živimo dulje? Znanstvenici još uvijek istražuju.

“Ono što je jasno je da možete uživati u zdravoj hrani bogatoj ugljikohidratima i još uvijek održavati zdravu težinu”, zaključio je dijetetičar Joel Feren.

Komentiraj