korisni savjeti

Anksiozni ste, a ne znate zašto: Ove životne navike su možda glavni razlog

Životna trenerica kojoj je specijalizacija upravljanje stresom, Susan Petang, tvrdi da se brojni okidači anksioznosti nalaze u našoj okolini i u našim navikama te da ih se možemo riješti time što ćemo ih osvijestiti.

Često provjeravanje društvenih mreža

Nesvjesno uspoređujemo naše živote s onim što vidimo na Facebooku i Instagramu i osjećamo se kao da nismo dovoljni, a to stvara anksioznost. Društvene mreže mogu nas vrlo brzo “baciti” u negativno raspoloženje. Sjetite se toga kada idući put odete na Instagram.

Stalno praćenje vijesti

Ako su nam stalno u fokusu vijesti iz svijeta, a znamo da je riječ uglavnom o lošim stvarima poput terorističkih napada, prirodnih nepogooda i tragedija, mozak se puni negativnim sadržajem te postajemo zabrinuti. Ono što savjetuje Petang je ograničavanje gledanja televizije, praćenja portala ili čak pauza od svega toga kako bismo se odmorili i napunili baterije.

Negativni ljudi

“Hranimo se energijom ljudi koji nas okružuju. Ako smo u društvu anksioznih osoba i sami ćemo postati takvi”, kaže Place. “Ne znači da moramo u potpunosti izbjegavati negativne ljude, no trebamo posvijestiti kako tko utječe na nas i po mogućnosti ograničiti vrijeme provedeno s njima”, dodaje.

Manjak sna

Premalo sna direktno utječe na naše raspoloženje, pamćenje i razmišljanje. “Manjak sna definitivno nas može učiniti anksioznima”, kaže Place. Razmislite ima li prostora za poboljšanje kvalitete sna te na taj način smanjite rizik od anskioznosti.

Pretjerano šopingiranje

Nekada nam se čini da će novi par cipela riješiti sve probleme, no šoping i ostli načini odgađanja suočavanja s problemom samo pogoršavaju stvari. Šoping će nam dati injekciju dopamina (hormona koji čini da se osjećamo bolje) i na trenutak maknuti anksioznost iz našeg života, ali i psriječiti nas da nađemo korijen problema i suočimo se. Zapitajte se je li šopingirate zato da pobjegnete od nečega ili je on odgovor na neki neugodan osjećaj?

Što ako?

Već unaprijed “znate” da nećete dobiti posao za koji ste aplicirali, brinete se da vam netko neće odgovoriti na poruku prije, no što ste je i poslali, uvijek očekujete najgore – sve je ovo uzaludno trošenje energije i put koji vodi u anksioznost i depresiju. “Ovakav način razmišljanja povećava stres i vodi u anksioznost te smanjuje naše mogućnosti rješavanja problema i ubija kreativnost”, kaže dr. Dainelle Woznika, piše Život i stil

Komentiraj