za mentalnu oštrinu

Četiri jednostavna, znanstveno dokazana načina pomoću kojih ćete poboljšati pamćenje

Iako nije mišić, mozak traži trening kako bi dobro funkcionirao. Nećete vjerovati, ali pod trening spadaju i videoigrice.

Pamćenje je složen mentalni proces u kojem mozak prikuplja i pohranjuje informacije koje su nam potrebne za obavljanje raznih zadataka. Ugrožavaju ga bolesti poput Alzheimera i Parkinsona, no, osim tih teških stanja, pretrpan dnevni raspored, stres i brige također utječu na našu sposnost pamćenja, piše Život i stil.

Kao bismo “izbrusili” mentalnu oštrinu, potrebno je vježbati mozak. Pamtite brojeve telefona, bez obzira što to više nije potrebno, rješavajte križaljke, igrajte šah, slažite Rubikovu kocku. Iako nije mišić, i mozgu treba redoviti trening.

Osim gore navedenih, donosimo četiri jednostavna, znanstveno dokazana načina za poboljšanje pamćenja:

Videoigrice

Studija provedena 2017. i objavljena u časopisu Behavioral Brain Research pokazala je da videoigrice poboljšavaju funkcioniranje regija u mozgu koje su povezane s pamćenjem. Istraživanje je navelo poboljšanja u područjima kao što je semantička memorija, a koja uključuje sposobnost prisjećanja. To ne znači da treba sate i sate svakodnevno provoditi igrajući videoigre, no dobra su razbibriga.

Mnemotehnika (umijeće pamćenja)

Studija objavljena u časopisu Neuron pokazala je da mnemološke aktivnosti mijenjaju mozak čak i na fizičkoj razini, generiranjem novih kognitivnih veza koje će poboljšati pamćenje. Postoji širok spektar mnemoloških aktivnosti. Možete stvoriti ili usvojiti mnemoniku koja uključuje glazbu, riječi, imena, note i rime. Na primjer, možete koristiti prvo slovo svake riječi na popisu stavki kojih se morate sjetiti, a zatim im dati ime osobe ili stvari.

Vježbanje

Osim mentalne vježbe i tjelovježba pomaže mozgu. Istraživanje objavljeno na portalu Science Direct pokazalo je da sjedilački način života ugrožava mentalne sposobnosti i povećava rizik od demencije u starosti. Redovita tjelovježba dovodi hormone u balans, istovremeno potičući neurokemijske promjene koje su zaslužne za mentalnu oštrinu. Ako niste skloni napornim treninzima, pomoći će i svakodnevna šetnja umjerenog intenziteta u trajanju od najmanje pola sata, piše Život i stil.

Povrće i voće

Studija provedena na Harvardu na više od 28.000 muškaraca u ranim 50-ima pokazala je da više povrća i voća u prehrani dobro utječe na pamćenje. Studija je trajala 20 godina, što znači da su ispitanici bili u 70-ima kada se završavala. Pokazalo se da su muškarci koji su dnevno jeli šest porcija voća i povrća imali bolju memoriju i ostale mentalne funkcije, od onih koji su jeli do dvije porcije.

Komentiraj